بسم اله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-حدیث کسا- سوره واقعه- از زمان پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم تا بحال درجهان اسلام هرکس خوانده است فقر از بین رفته است وبه ثروت رسیدند- حدیث کسا اول کسا مشهور به عای چوپانی است بهتر بگویم- عبای مسافرتی است چون در بیابان هرلحظه امکان انکه هوا متغیر شود- وگرد وغبار زیادشود- توقف میکردند ومیدانستند گرد وغبار درچشم چقدر اسیب دارذ وبا اب زیاد قابل برطرف شدند است این عبا تام سر و صورت وبدن را میوپشاند وبندی داشت بسته میشد وحتی زیر شن روان قرار میگردندن وبعد از زیر شن خارج میشودودرشبه درداخل ان میخوابیدند- ویک برد یک برد یمانی داریم که غالبا برای عمامه وبستن صورت وحتی حوله استفاده میکردند وگاهی بردوش میگذاشتند که امکن دارد عرق را پاک کند – زمانی که یک نو جوان اهل ایمان میشود واقعا درتحت تاثیر ایمان است بسیاربرای افراد باسن بالاتر تاثیر گذار استوبعضی ملحدین متعصب تحت تاثیرا واقع میشومد که تحصیلات قابل توجه هم دارند یگی از دعا که تاثیری عمیق بر انسان میگذارد ودرچهره او اشکار میشود همن حدیث کسا است-هدفان توجه به هلبیت رسول اکرم صلواته الله علیهوالهوالسلام واستراتژی وایدلوژی انان فوق عظمت ها است لذا در مخالفین به ا ن بها نداند- وبعد سعی کردند که انرا مخدوش کنند- اولا درخانه حضرت فاطمه علیها السلام است ودرثانی خداوند منان خبری به ملائکه میدهد باز از فاطمه سلام الله علیها شروع میکند- فرشتگان درجریان رسالت بودند- ولی نمیدانستند هدف از این خلقت چیست وخداوندمنان انرا بیان نکرده بودند- تاانروز علت خلقت به خاطر ان بزرگوارن است- ومابقی طفیل وجود ایشان هستند- خلقت انان ازلی وابدی است یعنی خداوند منان قدیم است ان بزرگوران وعظمت ها قدیم هستند ثانیه ای درخلقت انها تاخیر نشده است این مطلب محمد غزالی درک نمیکند بریک حدیث خداوندمنان بود وجهان نبود این حدیث ربطی به موضوع ندارد-حضرت ملاصداراانرااثبات کرد است دوتاقدیم اشکال نداردیک قدیم بالذات است ویک قدیم بالغیر است یکی خالق است ویکی مخلوق است- کسی را فرض کنید مادراش مریض شده است ومادری هم بسیار محبوب دران میخواهد که بهبودی پیدا کند ونمیگویددوسال دیگربهبودی حاصل کند-خداوند عاشق میخواهد معشوق هرچه زودتر خلق بشود برای چه زمان را به تاخیر بی اندازد به کتاب های مربوطه مراجعه کنید احادیث فراوانی ودراین موضوع وجود دارد وهدف است مقام شامخ وعظیم انها را درنزد خداوندمنان درک شود- درباره اینحدیث وعلت ان بحثهای مختلف شده است یک گفته این است پشت سر اهلبیت مکرم رسول صلواته الله علیه واله والسلم بیان میشد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم دارادتبعیض قائل میشودوبیش ازخاندان خود جانبداری وحمایت میکند وشاید علت بیشتر از خانه رسول اکرم صلواته الله علیه اله والسلام- به بیرون درز پیدا میکرد ونشر میشد- لذا کسان دیگری نمی توانند در این کسا باشند میتوانستند درخانه ویادراطاق باشند ولی کسانی بعدا مخالف میشوند وظرفیت ندارد واساس هم ظرفیت بوده است نمیتواستند باشند دکتابی دیدم که سه فرشته ارکانی عرشی ماند حضرت اسرافیل علیه السلام وحضرت عزائیل علیه الشلام وحضرت میکائیل علیه السلام دراطاق بودند ولی در داخل کسانبودند وتتنها خداوندمنان اجازه دادبه حضرت جبرائیل علیه السلام که داخل شود- حتما برکاتی ونعمتی ودرجه ای و عنایتی باید باشد که ایشان درخواست درون کسارااز خداوندمنان بخواهد- ضعف پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلام یا بعلت گرما ی زیاد است- ویا سرمای زیاد ویا یک مسئله روانی است ویا درخواست یک امر عظیم است- ودر داخل کسا چون شب بدر ماه درخشان شد- این امراثر اشراق است- هرکس از اهل بیت خاص رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وارد داخل کسا شود اجازه میگیرد- یک درس بزرگ دارد که هرکس در کارهای شخصی فرد- میخواهد استفاده کند و یادخالت کند باید اجازه بگیرد حوزه وحیطه شخصی است-انهم زمانی در ارتباط با خداوندمنان است - ولی هرکس وارد میشود بعلت قوم وخویشی نیست- بعلت مقامی است-که- درنزد خداوندمنان دارد امام حسن علیه السلام صاحب حوض در اخرت است- عمل کرد دنیائی مهم نیست مگرانکه چه درجاتی دراخرت دارد ودرجات اخرت نشانه رضایت وقبول الهی است امام حسین علیه السلام شفاعت امت- است – حضرت علی علیه السلا م وارد میشوند- دقت کنیم با لقب باهم شروع میکنند اول سلام دو یا بنت رسول الله دختر رسول خداوندمنان- حضرت فاطمه سلام الله علیها- میفرماید یا ابا الحسن ویا امیر المومونین- در ادبیات عرب مقدم و تاخیر بسیار مهم است گاهی مقدم اول می اید وگاهی دوم میاید اینجا بنظر حقیر مقدم اول امد است پدر امام حسن علیه السلام بودند بالاتراز امیرالمونین است- امیر و رهبر مومنین است در بعضی افراد دراستان فارس گاهی کچکترین دختر را عزیز یا عزیزی میگو یند- وحضرت فاطمه سلام الله علیها زمانی که میخواهد اجازه میگیرد هم ابتاه میگوید پدر بزگوار من وهم یا رسول الله میگیود خداوند منان فرمودند به حضرت محمد علیه السلام نگوید یا محمد بگوید یا رسول الله با لقب بیان کنید ولی حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم به حضرت فاطمه سلام الله علیها خداوندمنان اجازه داده است که منرا پدر خطاب کنی ومن بیشتر خوشحال میشوم ولی ایشان هردو را میگوید- حضرت فاطمه سلام الله علیها – حضرت علی علیه السلام امیرالمونین خطاب کرد پس کارتمام است ایشان درزمان حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم امیرامومنین است ومسلم بعد از رحلت جانسوز ایشان امارت به ایشان میرسد- حضرت فاطمه علیها السلام الله به امام حسن وامام حسین علیه السلام میفرماید- ای نورچشم من خوشحال کننده چشم وروح من ای جان من بی جهت گفته نمیشود!!- دقت شود- حساب انبیا صلواته الله علیهم اجمعین- یک حساب دیگر است روی تمام بینانات واعمال وغیره موردتوجه است تمام انان باید ملاک داشته باشد- حضرت علی عیه السلام- میفرمایدمن بوی خوش که همه باید انرا تقلید کنیم زمانی کا مل است با اخلاق خوش همراه باشد –گویا بوی بردارم خیی حرف است که شخصی خودرا برادر پیامبر خطاب کند پیامبر میتواند برادر افراد باشد ولی همه کس برادر پیامبر نیست- وپسر عمویم اعراب به فامیل خلیی توجه داشتند ویکی از انها به مقامی میرسید دیگران خودرا که فامیل ایشان بودند باهمان عنوان فامیای بیان میکرئمئ که مثلا ما پسرعموی ایشان هستیم دربین ما هم مقداری وجود دارد- رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند سلام برتو برادرمن و وصی من- جالب است که پس از رحلت رسول اکرم صلواته اللهعلیهواله والسلم به حضرت علی علیه السلام فرمودند وصی ما باید باشیم اموال را به ما بدهید وطبق دستور پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم ما عمل میکنیم- میدانستند وصی- یعنی جانشنین است -خلیفه من براداران سنی -کلمه امام را کافی نمیداند خلیفه رامهم میدادنند- که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- کلمه خلیفه را بکاربده است- وپرچمدار ایشان در دنیل ودراخرت هستند وپرچم دارد نماینده در جبهه چنگ بیشتر کاربرد داشت- امیر جنگ هستند—درباره ورود حضرت فاطمه سلام الله علیها به داخل کسا عنوانی جز روحمن هستی وقلب من هستی عنوان دیگری راندادند درحالکی درطول زندگانی عناوین زیادی را میتوانند دربر داشته باشند علت است که درقران به زنان پیامبر ان واولیا الله زیادمطالبی گفته نشده است واینهم بعلت کم بودن ظرفیت مردان است- واوصلا کاری سیاسی را مردان عهددار میشدند وکمتر بهخانم ها مجل این کار
را میدانند وطبع انان برای این کارمناسب نمیدانستند- بخصوص در اسلام- اختلاط زن ومرد شایسته نیست- ولی مقام ایشان دراخرت عظیم است واخرین فردی است کسانی شفاغت نشدند ویا از اشیعیان درجات بالاتری داده بخاطر ایشان داده میشوند وهم سر ها پائین هست وهمه جا تاحدی تاریک است .ایشان بسیار وسیله نقلیه اش روشن است- ودر مدت کوتاه کار ی کارستان کردند- ومخالفین ایشان مسلما اهل جهنم هستند-ادامه دارد